the town of smaragden

the town of smaragden
"the beat of the seaport"

zaterdag 14 november 2015

een revolutie of veranderlijkheid naar seizoen is kenmerkend voor het zeeklimaat

 
de video gaat over de verschillende landelijke referentiele details in verband met veranderingen in de orientatie der burgers in de Nederlanden wat het betreft de gedachte 'waar wonen wij'  of  'waar komen wij vandaan' ??? Ongetwijfeld had mijn relaas indien ik in Antwerpen of Roesselaere had gewoond er anders uitgezien maar het zijn juist die plekken van het zuiden die meer nog dan referenties heel eigen te noemen zijn. Ik hop maar niet dat wij verdacht worden van politieke aspiraties in staatkundige zin, want het procespad datr ik wil bewandelen is uiteraard een bewegen in de tegengestelde richting van de zuiging van de macht naar boven, het liefste ging ik vissen en hield ik overal weer mee op.

landschap in analyse - Delphi


De video heb ik opgedragen aan de nagedachtenis van Jacoba van Beijeren onder vermelding van: de rijkdom na 7 eeuwen kerkbeheer en vrede - Hoekse en Kabeljouwse twisten heeft ons land altijd gekend en wie ze op wil lossen kan beter afreizen naar het land van Don Quichotte. Vrouwe Jacoba was door het lot ook al niet erg ter bruilofte uitgenodigd//
de archaische Nike van Delphi
lijkt in de analyse meer van goud dan de
troosteloze aanblik die het oorspronkelijke beeld zoals het er thans uitziet mij bood - weer een klein wondertje geschied op Kasteel Heeze

Geen opmerkingen:

Een reactie posten